tag:blogger.com,1999:blog-80062308405258580282024-03-13T01:29:19.517+02:00Plus6dBUnknownnoreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-75403559676630801942022-04-08T22:20:00.002+03:002022-04-09T14:10:10.745+03:00Διασπορά Vs Απόσταση στη μέτρηση συστημάτων ήχου Πρόλογος
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να δείξουμε ποια διαδικασία μπορεί να ακολουθηθεί ώστε να επιλεγεί το σωστό ηχείο point source, ποια είναι η σωστή τοποθέτησή του στον χώρο που χρειάζεται να καλυφθεί ηχητικά ώστε να επιτύχουμε την μικρότερη σταθμική και συχνοτική διακύμανση και πως μπορούμε να το υπολογίσουμε γνωρίζοντας μόνο τα χαρακτηριστικά του ηχείου και τις αποστάσεις στο Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-58027964340217661762019-11-17T23:22:00.000+02:002019-11-18T18:22:21.142+02:00Limiters | RMS και PEAK Limiting
Τον τελευταίο καιρό διερωτήθηκα ποιός είναι ο σωστός τρόπος να ρυθμίσω με ακρίβεια τα limiters ώστε να προστατευθούν σωστά τα ηχεία αφού δεν υπήρχε διαθέσιμο ούτε preset του κατασκευαστή, ούτε ο ενισχυτής ήταν σχεδιασμένος απο τον ίδιο τον κατασκευαστή να παίξει το συγκεκριμένο ηχείο.
Δοθέντος πως ο ενισχυτής που το οδηγεί είναι ο κατάλληλος η προσέγγιση να ρυθμίσουμε τα limiters,Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-12089990941374186352019-09-13T21:48:00.000+03:002019-09-13T21:54:28.217+03:00Η Αρχιτεκτονική "Σκοτώνει" τη Μουσική
Πολλές φορές, αν όχι τις περισσότερες, οι τεχνικοί ήχου, καλούμαστε να κατανοήσουμε την τέχνη άλλων και να καταφέρουμε μέσω των γνώσεων, αλλά και της εμπειρίας μας, να την αποδώσουμε ενισχύοντάς την με τον “καλύτερο” τρόπο.
Ανάμεσα στον καλλιτέχνη, την τέχνη του και στους τεχνικούς παρεμβάλλεται ένας αριθμός μηχανημάτων. Τα ηχεία, κυρίως, αλλά και τα υπόλοιπα μηχανήματα, κάποιος άλλοςUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-5055599176216536752019-02-20T19:42:00.000+02:002019-02-20T23:50:53.107+02:00Ρύθμιση Συστήματος | Διορθώσεις Fast Track για ακουστικό Live
Την περασμένη εβδομάδα βρέθηκα στην Κρήτη για δουλειά και όπως συνηθίζω προσπάθησα να πάω αρκετά πιο νωρίς στο χώρο της συναυλίας ώστε να μπορέσω να ακούσω το σύστημα, τα μόνιτορ και να κάνω ότι διορθώσεις μπορούσα εφόσον κρινόταν απαραίτητο.
Παρά τον περιορισμένο χρόνο έγιναν μερικές καίριες διορθώσεις ώστε το live να γίνει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Θα παραθέσω μερικά Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-23883045023073402402018-11-20T20:58:00.002+02:002021-05-18T21:03:08.301+03:00Η καρδιά του συστήματος χτυπάει στα Sub | Μέρος ΙΙΙ
Υπόθεση Εργασίας | Καρδιοειδείς Συστοιχείες Χαμηλών Συχνοτήτων
Στα δύο προηγούμενα άρθρα αναλύθηκαν εκτενώς οι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις για την δημιουργία καρδιοειδών συστοιχιών, Gradient και End Fired, τα χαρακτηριστικά τους, αλλά κυρίως οι φασικές διαφορές και σχέσεις μεταξύ των ηχείων ώστε να επιτευχθεί η συγκέντρωση της ενέργειας στην περιοχή ενδιαφέροντος και η ακύρωση στην Unknownnoreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-15899638770580061032018-08-20T13:32:00.002+03:002018-08-20T13:32:24.676+03:00Η καρδιά του συστήματος χτυπάει στα SUB | Μέρος II
Cardioid Sub Array | Gradient Sub Array
Εικόνα 1
Στην προηγούμενη δημοσίευση που μπορείτε να διαβάσετε εδώ έγινε εκτενής επεξήγηση και περιγραφή της τεχνικής του End Fired Sub Array. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να εξηγήσω την τρόπο λειτουργίας της τεχνικής Greadient Sub Array. Πώς γίνεται η μεταφορά της ενέργειας προς τα εμπρός και πώς επιτυγχάνεται η Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-44890156778960207282018-06-06T17:13:00.000+03:002018-08-11T22:44:52.152+03:00Η καρδιά του συστήματος χτυπάει στα SUB | Μέρος I
Cardioid Sub Array | End Fired
Εικόνα 1
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να εξηγήσω την τρόπο λειτουργίας του End Fired Sub Array. Πώς γίνεται η μεταφορά της ενέργειας προς τα εμπρός και πώς επιτυγχάνεται η ακύρωση ενέργειας προς την αντίθετη κατεύθυνση. Γιατί χρειάζονται 4 και όχι 2 ηχεία; Τι καθορίζει την απόσταση μεταξύ τους και πόσα κανάλια χρειαζόμαστε στον φασματικό διαιρέτη(Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-85385312145952971602018-02-24T22:24:00.000+02:002018-04-29T19:15:04.391+03:00Acoustical Crossovers | Το πιό σημαντικό σημείο στον Σχεδιασμό Συστημάτων Ήχου
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να δώσω κάποια από τη θεωρία που αφορά στα Σημεία Ακουστικής Σύζευξης/Acoustical Crossovers και στη συνέχεια θα προσπαθήσω να εφαρμόσω τη θεωρία σε ένα βίντεο που θα ενσωματωθεί στο τέλος του άρθρου ώστε να γίνει πιό κατανοητή η αρχική θεωρητική περιγραφή. Φυσικά όποιος θέλει μπορεί να πάει κατευθείαν στο βίντεο και να προσπεράσει τα υπόλοιπα.
ΈναUnknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-80284031454939641562017-12-02T16:29:00.001+02:002018-04-29T19:14:53.194+03:00Η Τεχνική του "παραθύρου" | Η σωστή επιλογή στην Μέτρηση Συστημάτων Ήχου
Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα εισερχόμενο σήμα ροζ θορύβου το οποίο παρατηρείται από μία FFT 48 σημείων.
Με τη χρήση του υπολογιστή excel που μπορείτε να βρείτε εδώ, ξέρουμε πως ο χρόνος που θα παρατηρηθεί το εισερχόμενο σήμα είναι 1ms, η χαμηλότερη συχνότητα που θα μπορέσει το σύστημα να παρατηρήσει και να αναπαραστήσει γραφικά θα είναι τα 1000Hz και η υψηλότερη τα 24000Hz.
Η Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-12939550276269540922017-11-01T19:09:00.000+02:002018-04-29T19:14:43.356+03:00Συνάρτηση Μεταφοράς Σταθερής Ανάλυσης στη Μέτρηση Συστημάτων ήχου (Constant Q Transfer function)
Εάν στείλουμε ροζ θόρυβο στο Smaart Live και προσθέσουμε delay στο σήμα που παρατηρούμε χωρίς να χρησιμοποιήσουμε το delay finder του Smaart, βλέπουμε πως το coherence δηλαδή η συνοχή του σήματος κόβεται τμηματικά δείχνοντας μας πως το σήμα έχει προβλήματα, δηλαδή χρονοκαθυστέρηση.
Από τις παρακάτω εικόνες είναι ξεκάθαρο ότι όσο περισσότερο delay βάλουμε η συνοχή του σήματοςUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-65571964084686448942017-10-12T21:59:00.001+03:002018-04-29T19:14:33.359+03:00Ταίριασμα Μικροφώνων Μετρήσεων | iSEMcon-EMX7150 Vs DBX M2
Πρόσφατα αγόρασα το δεύτερο μου μικρόφωνο μετρήσεων (EMX-7150-CF2) το οποίο ήρθε βαθμονομημένο από τον κατασκευστή του ("Βαθμονόμηση" ενός μετρητικού οργάνου είναι η ρύθμιση που κάνει ο χειριστής του οργάνου πριν από μία μέτρηση για να εξασφαλίσει ορθότητα στην τιμή του μετρούμενου μεγέθους) Tο αρχείο συμπεριλαμβανόταν μέσα σε ένα USB stick μαζί με τον οδηγό χρήσης και άλλα. Το πρώτοUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-73714238991691791642017-06-13T20:33:00.001+03:002018-04-29T19:14:24.297+03:00Ολοπερατά φίλτρα | Διόρθωση φασικών διαφορών σε συστήματα ήχου
Ας υποθέσουμε πως έχουμε δύο ηχητικά συστήματα τα οποία παίζουν ταυτόχρονα. Το πρώτο είναι το κυρίως σύστημα FOH και το δεύτερο είναι ένα FrontFill ή ένα Side Fill που χρησημοποιείται για να καλύψει τα συχνοτικά κενά των πρώτων θέσεων μπροστά από την σκηνή ή στο πλάι της σκηνής αντίστοιχα.
Εικόνα1: Front Fill + FOH
 Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-64893645825886986372017-01-18T11:10:00.000+02:002018-04-29T19:14:12.877+03:00Πόσα είναι 2db;
Γνωρίζουμε πως ο υπολογισμός της ισχύς των ηχητικών εξόδων και εισόδων σε decibel γίνεται με τη χρήση λογαρίθμων με βάσει την παρακάτω εξίσωση λόγου δύο αριθμών.
x dbW = 10 x log10 (Νούμερο Α / Νούμερο Β)
Εάν υποθέσουμε πως η έξοδος μίας συσκευής ήχου είναι 0,001w ή 1mw και στο τέλος του καλωδίου δηλαδή στην είσοδο της επόμενης συσκευής η ισχύς είναι 0,0005w ή Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-81699764334771548212016-12-10T23:27:00.001+02:002018-04-29T19:15:24.549+03:00Φίλτρα Πεπερασμένης Κρουστικής Απόκρισης (FIR)
Με τα φίλτρα πεπερασμένης κρουστικής απόκρισης μπορούμε να διορθώουμε τη φάση αλλά και τη συχνοτική απόκριση ενός ηχείου.
Για να δοκιμάσω τις δυνατότητες των FIR φίλτρων χρησιμοποίησα:
- Ένα ηχείο για τη μέτρηση(KRK V4).
- Έναν PC με το Smaart 7 για να κάνω τις μετρήσεις και το Logic για playback και δοκιμή των διορθώσεων.
- Μία κάρτα ήχου(MOTU 896MKIII)
- Ένα Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-48034192323597670312016-11-23T01:35:00.002+02:002018-04-29T19:13:50.340+03:00Ο ρόλος της φάσης στην πρόσθεση σημάτων
Όταν αναφερόμαστε στη φάση ενός ηχητικού σήματος το τοποθετούμε στο χρόνο σε σύγκριση πάντα με κάποιο άλλο σήμα ή με την αρχική κατάσταση ενός σημείου της κυματομορφής του ιδίου με κάποιο άλλο σημείο. Για να προσδιορίσουμε αυτή τη διαφορά φάσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε το χρόνο για να υποδείξουμε τη διαφορά, είτε τη γωνιακή διαφορά φάσης. Γνωρίζουμε, πως η κίνηση για Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8006230840525858028.post-40819712359267203632013-08-31T22:28:00.001+03:002018-04-29T19:13:40.355+03:00Τί είναι Ήχος
Τι είναι ήχος;
Ήχος είναι μία κίνηση/ταλάντωση η οποία προκαλείται από μία πηγή και μεταφέρεται μέσω ενός ελαστικού μέσου. Ένα τέτοιο ελαστικό μέσο είναι ο αέρας. Η ταλάντωση αυτή μπορεί να διεγείρει το αισθητήριο της ακοής. Συνεπώς, εάν το μέσο, μέσω του οποίου γίνεται η μεταφορά αυτής της ταλάντωσης μέχρι τον δέκτη, δεν υφίσταται, η ύπαρξη ήχου είναι αδύνατη! Με λίγα λόγια ο ήχος Unknownnoreply@blogger.com